29 de juny del 2012

JA HEM FET EL VIATGE D'ESTIU!!

La setmana del 18 al 22 de juny els nois/es del taller vam fer el viatge d'estiu, que fem un cop a l'any. Enguany el destí va ser Esterri d'Àneu, municipi del Pallars Sobirà, al centre de la vall d'Àneu.

Durant el viatge vam aprofitar per parar una estona a Gerri de la Sal, on volíem visitar la Col·legiata Romànica de Sta. Maria, però malauradament el temps no ens va acompanyar, i ho vam haver d’anul·lar.
El dilluns per la tarda, després d'haver dinat i descansat una estoneta, vam fer una bona passejada fins a l’església de Sta. Maria d'Àneu d'Escalarre, que formava part del monestir de canonges que es va fundar al S.XI.

Església de Sta. Maria d'Àneu d'Escalarre
Després  vam continuar fent camí fins arribar al poble d'Escalarre, on un grupet va aprofitar per conèixer el poble. De tant caminar vam acabar una mica esgotats, tot i així després de sopar encara vam fer una estona de ballaruga.

Els més valents que van voler veure el poble!
El dimarts , fou un dia ben relaxant, mentre un grup vam poder gaudir de l'spa i gimnàs de l'hotel, un altre va aprofitar per fer una passejada pel poble d'Esterri.

A punt d'entrar a l'spa!
A la tarda vam visitar el Complex Hidroelèctric de Tavascan, on ens van ensenyar un audiovisual, i després vam  entrar dins del túnel de la central, on ens van fer una breu explicació del seu funcionament. Allà vam poder observar la impressionant obra d'enginyeria que representa ja que compta amb un dels salts d'aigua més importants d'Europa, així com una extensa xarxa de túnels que connecten rius, llacs, i centrals subterrànies.
La Mª Rosa i el Joan Ramon davant la cabina de comandaments
El dimecres dia 20 després d'esmorzar vam pujar a l'autocar direcció cap a Llesui, on vam visitar l'Ecomuseu dels Pastors de la Vall d'Àssua. Allà ens van explicar la forma de treballar i viure dels pastors d'anys enrere, sense oblidar l'evolució que aquests han experiment darrerament i els canvis que han suposat les noves tecnologies per a ells. Va ser una visita molt interessant. Després,vam aprofitar per fer un petit passeig pel poble.

El Cristòbal tocant llana d'ovella natural
A la tarda vam anar d'excursió al Parc Nacional d'Aigüestortes i Estany de St. Maurici.  Ens van rebre dos guies que ens van explicar una mica la riquesa de fauna i vegetació de la que disposa el parc, vam poder observar també a través d'uns prismàtics el fabulós paisatge d'alta muntanya que hi ha. És un parc on l'aigua n'és la protagonista, ja que compta amb quasi bé 200 estanys i innumerables rierols.

Una vista privilegiada del parc

Foto de grup amb el pic dels Encantats de fons!

Després ens vam dividir en dos grups, mentre uns aprofitaven per contemplar el llac i gaudir de la seva tranquil·litat, els altres van fer una ruta caminant tot gaudint del paisatge que envolta el parc.
La excursió ens va agradar a tots moltíssim!!

El dijous vam desplaçar-nos fins al centre d’Hípica Cavalls Xic d'Esterri, un cop allà ens van explicar coses sobre el món del cavall, ens van ensenyar com se'ls dóna el menjar, com es pentinen, ...., però el més divertit de tot va ser quan ens van deixar fer un tomb amb el cavall que curiosament es deia Rosa, i a més donar un petit passeig amb carruatge, fou un matí molt agradable.
L'Aleix esta fet un bon genet!

A la tarda vam poder viure l'essència dels Pirineus al Centre d'Interpretació de la Natura Les Planes de Son.

Les planes de Son

Després d'això vam tornar cap a Esterri a donar un tomb i aprofitar per comprar algun record. Un cop fetes les compres vam anar a fer un beure i descansar una estona, i a la nit, com no podia faltar després de sopar, vam fer l'últim ball de comiat.

L'últim ball de les colònies!

El divendres al matí vam aprofitar per fer una visita guiada a Casa Gassia, típica casa aneuenca del S. XVIII, on vam poder fer un viatge al passat i poder veure les diferències amb el nostre món actual. Per acomiadar-nos del viatge vam anar a fer un beure, i un cop dinats, vam marxar direcció cap a Balaguer.

Casa Gassia

Fent el vermut abans d'anar a dinar.
Ha estat un any més un viatge molt divertit i agradable, ara només ens queda esperar fins l'any vinent!!!